Jak zapobiegać utracie danych / pliki w chmurze
Tagi: Amazon Cloud, archiwizacja danych, backup, cloud data center, kopia danych
iREBU Specjalista WordPress
Autor: Maciej Skrzypczak
WordPress / Hosting / Pozycjonowanie / Seo
Uważasz, że twój komputer nigdy się nie zepsuje?
To złudne nadzieje, mi zniknęły dane z czterech dysków twardych, w tym z jednego firmowego. Na początku też nie robiłem kopii danych. Gdyby nie comiesięczna archiwizacja dysku firmowego, straciłbym wiele bardzo ważnych informacji.
Regularnie twórz kopie zapasowe plików, aby chronić swoje dane.
Od dawna korzystam z systemu plików w chmurze.
Chmura jest bardzo popularnym sposobem przechowywania i udostępniania danych, zapewnia archiwizację danych w czasie rzeczywistym. W przypadku awarii na dysku traci się jedynie aktualnie edytowany plik albo jego najnowszą wersję.
Najważniejszy jest jednak wybór odpowiedniego, zaufanego dostawcy. Najlepiej wybrać renomowaną firmę, która ma dobre opinie, ponieważ tylko w ten sposób możesz mieć pewność, że Twoje dane będą bezpieczne.
Zaczynałem od darmowych systemów.
Początkowo korzystałem z Dropbox (dropbox.pl), ale jego mała darmowa powierzchnia 2 GB była sporym problemem. Dlatego też później dodatkowo zainstalowałem MEGA (mega.nz), która zapewnia aktualnie za darmo 20 GB powierzchni na dane.
Aktualnie mam system na własnym serwerze.
Jednak i ta wielkość była dużym ograniczeniem, dlatego też ostatecznie przestawiłem się na system Nextcloud. Udostępniany jest on na darmowej licencji. Zainstalowałem go na własnym serwerze. Pojemność takiej chmury jest generalnie nieograniczona, zależy tylko od dysków jakie kupimy do naszego serwera.
Jeżeli potrzebujesz większą powierzchnię, możesz wykupić jeden z poniższych systemów:
- Amazon Cloud, 5 GB za darmo, 100 GB - 19.99 USD / rocznie, 1 TB - 59.99 USD / rocznie,
- Dropbox, 2 GB za darmo, 2 TB - 11.99 EUR / miesięcznie, 3 TB - 19.99 EUR / miesięcznie,
- MediaFire, 10 GB za darmo, 1 TB - 3.75 USD / miesięcznie,
- MEGA, 25 GB za darmo, 400 GB - 4.99 EUR / miesięcznie, 2 TB - 9.99 EUR / miesięcznie, 8 TB - 19.99 EUR / miesięcznie, 16 TB - 29.99 EUR / miesięcznie,
- Google One, 15 GB za darmo, 100 GB - 8.99 PLN / miesięcznie, 200 GB - 13.99 PLN / miesięcznie, 2 TB - 46.99 / miesięcznie,
- OneDrive, 5 GB za darmo, 100 GB - 8.29 PLN / miesięcznie, 1 TB + Office 365 - 29.99 PLN / miesięcznie, 6 TB + Office - 42.99 USD / miesięcznie.
Więcej informacji można znaleźć na naszym kanale Facebook i Instagram.