SEO / pozycjonowanie strony internetowej
Tagi: pozycjonowanie, strony www, audyt SEO, sztuka reklamy, marketing internetowy, reklama w internecie
iREBU Specjalista WordPress
Autor: Maciej Skrzypczak
WordPress / Hosting / Pozycjonowanie / Seo
Pozycjonowanie jest metodą zwiększania widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google pod odpowiednimi słowami kluczowymi.
W zależności od popularności wybranych fraz, rezultaty pozycjonowania mogą pojawić się bardzo szybko, jednak czasami trzeba uzbroić się w cierpliwość.
Wysoka pozycja strony internetowej w wynikach wyszukiwania nie zawsze przekłada się na dużą liczbę odwiedzin czy pozyskanych klientów. Liczbę wyszukiwań miesięcznie w wyszukiwarce Google można sprawdzić przy pomocy Planera słów kluczowych. Na podstawie tych danych można oszacować przybliżoną liczbę kliknięć w zależności od pozycji frazy:
pozycja w Google | ilość kliknięć |
1-3 | 50% - 60% |
4-6 | 16% - 21% |
7-10 | 7% - 10% |
Trudniejsze frazy oferują bardzo dobry stosunek liczby wyświetleń do ceny pozycjonowania. Dla prostszych fraz, poniżej 1000 wyszukiwań, bardziej opłaca się stosować Google Ads.
Etapy pracy:
I. Optymalizacja i zabezpieczenie strony internetowej
Najbardziej istotne dla pozycjonowania jest odpowiednie i szybkie działanie strony internetowej oraz dobry hosting. Szczegóły znajdziesz w artykule Optymalizacja i zabezpieczenie CMS WordPress.
II. Optymalizacja dla wyszukiwarek oraz sieci społecznościowych
Odpowiednie dostosowanie strony internetowej do pozycjonowanych fraz to drugi z najważniejszych elementów, od którego należy rozpocząć pozycjonowanie. Więcej informacji w artykule SEO - optymalizacja dla wyszukiwarek oraz sieci społecznościowych.
III. Rejestracja w katalogach firm
Najbardziej przydatne linki, artykuł Sztuka reklamy / Efektywna reklama w internecie.
IV. Automatyczne katalogowanie
Popularnym narzędziem do pozycjonowania stron internetowych jest Publiker. Jego odpowiednia konfiguracja jest kluczowa, nieumiejętne użycie może przynieść więcej szkód niż korzyści. Stronę internetową należy dodawać jedynie do katalogów w pozycjonowanym języku. Dodatkowo, warto rozszerzyć wbudowane w system katalogi o własne, zbudowane z tematycznych blogów i forów. Jakość katalogów można ocenić na podstawie pozycji w wyszukiwarce Google lub punktacji Alexa Rank.
V. Automatyczne linkowanie
Płatny system wymiany statycznych linków, taki jak Statlink, pozwala na zakup punktów, które można wymieniać na linki do strony internetowej.
VI. Ręczne katalogowanie
Jest to najbardziej czasochłonne zadanie, ale niezbędne, aby zapewnić wysoką jakość linków prowadzących do strony internetowej.
VII. Monitoring strony internetowej
Przerwy w działaniu strony internetowej bardzo niekorzystnie wpływają na pozycjonowanie. Wyszukiwarka Google uznaje niedziałające lub wolno działające strony za mało atrakcyjne.
VIII. Monitoring pozycji
Pozycje strony internetowej są codziennie sprawdzane dla każdej frazy, co pozwala na szybkie i wygodne sprawdzenie wyników pozycjonowania.
POLECANE / Wojownik SEO
Więcej informacji można znaleźć na naszym kanale Facebook i Instagram.