piec-krokow-tworzenia-strony-internetowej

Pięć kroków tworzenia strony internetowej

Tagi: strona internetowa

Maciej Skrzypczak

Codziennie miliony ludzi łączy się z Internetem, aby uzyskać dostęp do potrzebnych informacji. Rozumiejąc jak działa Sieć i jak dzięki niej się komunikujemy, można budować efektywne strony. Tworzenie witryny WWW najlepiej podzielić na następujące kroki:

I. Cel tworzenia

Zacząć należy od zebrania informacji na temat działalności, czym dana firma się zajmuje, jaka jest historia i docelowa grupa klientów, ich zainteresowania, wiek, płeć... Pozwala to określić przyczynę tworzenia strony internetowej oraz cel. Czy to kreacja marki, przedstawienie oferty, promocja usług / produktów, a może informacja, rozrywka, edukacja... Pytań, które pomagają zbudować profesjonalna stronę internetową jest bardzo dużo, dlatego przed rozpięciem prac z nowymi klientami zawsze proszę ich o wypełnienie szczegółowego briefu.

II. Projektowanie i programowanie

Po określeniu celu strony można wykonać wstępną makietę podstron i ich projekt. Trzeba określić preferencje kolorystyki oraz dobrać odpowiednią strukturę. Strona biznesowa powinna zawierać takie elementy jak opis firmy, ofertę, listę klientów lub partnerów oraz ich opinie, na przykład w formie referencji, także przebyte szkolenia i zdobyte certyfikaty. Jeżeli udostępniamy ofertę za granicę, warto dodać wersje językowe.

III. Testowanie

Podczas testowania należy upewnić się, że witryna spełnia cele, jakie przed nią postawiono, czy nie zawiera żadnych błędów na różnych przeglądarkach internetowych, telefonach komórkowych czy tabletach.

IV. Publikacja

Uzupełnienie strony internetowej treścią i materiałami graficznymi, przeniesienie treści ze starej witryny. Skopiowanie na docelowy serwer WWW oraz podłączanie narzędzi przydatnych w analityce, do sprawdzania efektów kampanii internetowych.

V. Utrzymanie

Umieszczenie strony w internecie to nie jest ostatni krok tworzenia strony internetowej. Po jej uruchomieniu, należy zadbać o odpowiednią promocję w internecie. Stronę trzeba także cały czas monitorować, wykrywać niedziałające linki lub formularze.


Współpracowałem

  • rzeczpospolita
  • uniwersytet-warszawski
  • parkiet
  • plk
  • qualitysolicitors
  • espeo
  • slik
  • dupont-tyvek
  • ekiosk
  • sigma
  • emma
  • caselogic
  • gusmahome
  • oltravel
  • laszkiewicz
  • stilnovisti
  • digimania
  • bong
  • wdf
  • mgfinance
  • tam-pol
  • stage-vision
  • bestpharma
  • ipgo