pozycjonowanie-stron-internetowych

Pozycjonowanie strony internetowej

Tagi: pozycjonowanie, reklama, SEO, strony www

Maciej Skrzypczak

WordPress / Responsive Developer

Pozycjonowanie jest metodą wybicia się w wynikach wyszukiwania Google pod odpowiednimi słowami kluczowymi. Rozliczane najczęściej za osiągnięcie określonych pozycji strony internetowej na wybrane frazy lub przy pomocy stałej opłaty miesięcznej. W zależności od popularności wybranych fraz, rezultaty pozycjonowania mogą pojawić się bardzo szybko, innym razem trzeba się uzbroić w cierpliwość. Wysoka pozycja strony internetowej w wynikach wyszukiwania nie zawsze jednak przekłada się na dużą liczbę odwiedzin / pozyskanych klientów. Liczbę wyszukiwań miesięcznie w wyszukiwarce Google można sprawdzić przy pomocy Planera słów kluczowych. Na podstawie tych danych można wyliczyć przybliżoną ilość kliknięć w zależności od pozycji frazy:

pozycjailość kliknięć
1-352%
4-613%
7-106,5%

Trudniejsze frazy dają bardzo dobry stosunek ilości wyświetleń do ceny pozycjonowania, dla prostszych fraz poniżej 1000 bardziej opłaca się stosować Google Adwords.

Etapy pracy:

I. Optymalizacja i zabezpieczenie strony internetowej

Najbardziej istotne dla pozycjonowania jest odpowiednie i szybkie działanie strony internetowej, odpowiedni hosting, artykuł Optymalizacja i zabezpieczenie CMS WordPress.

II. Optymalizacja dla wyszukiwarek oraz sieci społecznościowych

Odpowiednie dostosowanie strony internetowej do pozycjonowanych fraz to drugi z najważniejszych elementów, od którego należy rozpocząć pozycjonowanie, artykuł Optymalizacja dla wyszukiwarek oraz sieci społecznościowych.

III. Rejestracja w katalogach firm

Najbardziej przydatne linki, artykuł Efektywna reklama w internecie.

IV. Automatyczne katalogowanie

Popularnym narzędziem służącym do pozycjonowania stron internetowych jest Publiker. Bardzo istotna jest jego odpowiednia konfiguracja, nieumiejętne wykorzystanie może wyrządzić więcej szkód niż korzyści. Stronę internetową należy dodawać jedynie do katalogów w pozycjonowanym języku. Dodatkowo należy rozszerzyć wbudowane w system katalogi o własne, zbudowane z tematycznych blogów i forów z najbardziej popularnymi tematami. Jakość katalogów można określić na podstawie pozycji w wyszukiwarce Google czy punktacji Alexa Rank.

V. Automatyczne linkowanie

Płatny system wymiany statycznych linków Statlink, zakupione w nim punkty można wymieniać na linki do strony internetowej.

VI. Ręczne katalogowanie

Najbardziej czasochłonne zadanie, trzeba jednak je wykonywać, aby zapewnić odpowiednią jakość linków do strony internetowej.

VII. Monitoring strony internetowej

Przerwy w działaniu strony internetowej bardzo niekorzystnie wpływają na pozycjonowanie. Niedziałające lub wolne strony internetowe wyszukiwarka Google uznaje za mało atrakcyjne.

VIII. Monitoring pozycji

Na każdą frazę strona internetowa jest codziennie sprawdzana, dzięki temu można szybko i wygodnie sprawdzić rezultaty pracy.


Klienci

  • play
  • plk
  • pkp-cargo
  • uniwersytet-warszawski
  • uniwersytet-adama-mickiewicza
  • termy-maltanskie
  • rzeczpospolita
  • v33
  • ferguson
  • unitra